کارخانه سولفات آمونیوم گرانول قزوین

آشنایی با روش های افزایش میوه دهی درختان میوه افزایش باردهی درختان میوه یکی از دغدغه باغدارن می باشد که به بررسی روش های موثر برای افزایش میوه دهی آنها می پردازیم: • استفاده از کود های آلی با ترکیبات متناسب با نیاز های خاک و گیاه • آبیاری منظم و متعادل و کنترل رطوبت خاک • پایش خشکیدگی شاخه ها و برگ های گیاه (موجب هدایت انرژی به سمت میوه ها می شود) • استفاده از روش‌های مختلف برای کنترل بیماری‌ها و آفات • جلوگیری از فرسایش خاک و اصلاح و احیای خاک کود هیومیک اسید در بهبود ساختار خاک می تواند بسیار افزایش ماده آلی و تغذیه بهتر درختان میوه تاثیرگذار باشند.

نوع قرارداد:مشاوره مهندسی (E)/ نظارت بر اجرا (S)  

 

 

محصول/ ظرفیت:سولفات آمونیوم گرانول/  30 هزار تن در سال

 

 

وضعیت فعلی پروژه:در حال اجرا

پروژه احداث کارخانه کود سولفات آمونیوم گرانول به ظرفیت 30 هزار تن در سال، از اردیبهشت ماه 1402 آغاز شده و موقعیت پروژه در شهرک صنعتی خرمدشت واقع در استان قزوین است. شرکت ساینوتک طراحی مهندسی و نظارت بر اجرای این پروژه را بر عهده داشته و مدت زمان اجرای این پروژه 15 ماه برآورد شده است. تکنولوژی مورد استفاده برای طراحی این کارخانه، تکنولوژی پایپ راکتور – گرانولاتور واکنشی بوده و سالیانه 30 هزار تن سولفات آمونیوم گرانول به اندازه ذرات 6 – 2 میلی‌متر تولید خواهد شد.

 

 زمین در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح 3 هکتار (با در نظر گرفتن طرح‌های توسعه‌ای) است. توان برق مورد نیاز برای اجرای این پروژه 1 مگاوات، میزان مصرف آب 2 مترمکعب در ساعت و میزان مصرف گاز 200 مترمکعب در ساعت است. برای تولید هر تن سولفات آمونیوم گرانول، 0/76 تن اسید سولفوریک و 0/3 تن آمونیاک مایع مورد نیاز است. سولفات آمونیوم به عنوان کود کشاورزی حاوی نیتروژن و گوگرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.